Dit is een verslag van en over buurtgenoten die de gemeente Leiden graag willen helpen de reeds bestaande (maar door bezuinigingen en personeelstekort beetje zieltogende) Kruidentuin aan de Ir. Driessenstraat nieuw leven in te blazen.
Geplande werkzaamheden: herinrichting van het centrum van de tuin (het tuinkruidengedeelte) en ordenen en weer opvullen van de zijvakken.
Voorlopig doel: een mooie, weelderige, kleurige tuin realiseren waarin vele soorten vlinders, libellen en bijen zich thuis voelen!

donderdag 11 april 2013

Wie weet hoe het heet?

Het werk ligt even stil maar we kunnen wel de opkomende plantjes in kaart brengen. Van de meeste hebben we de namen al, maar van deze nog niet. Wie herkent het, weet hoe het heet?











4 opmerkingen:

Truus zei

Ik weet het niet, maar het zou me niet verbazen als het een composiet is, bv Rudbeckia of een zonnebloemachtige. Hij moet iets hoger worden, dan kan je de bladstand zien.

katja zei

Staat het op de plaats waar je bovenaan de pagina links die witte bloemschermpjes ziet staan? Dan is het misschien Koninginnekruid, maar dan niet de wilde versie, maar eentje met roodachtige verkleurende bladeren en witte bloemen Eupatorium rugosum ('Chocolate'). Ik heb geen idee of die er als opkomend blad zo uitziet, maar op de 'kopfoto' meende ik die plant te herkennen (of een variant daarvan).

Mevrouw Katblad zei

Ik duik wel even mijn foto-archief in voor zomerfoto's van deze plek....
Dank voor jullie reacties!

Truus zei

Zou kunnen, goed voor de vlinders